Erasmus +
Erasmus+ akrediteering
Jüri Kool pälvis 2024. aasta jaanuaris Erasmus+ akrediteeringu. Õpirände akrediteeringu taotlusvoor leidis aset 2023. aasta sügisel ning üldhariduses oli tihe konkurents. Haridusvaldkonnas esitati 60 taotlust ning neist 12 said akrediteeringu, Jüri Kool nende hulgas.
Erasmus+ õpirände akrediteeringut saab taotleda vaid kord aastas ja seda võib pidada kvaliteedimärgiseks!
Akrediteeringu pälvinud asutused on valmis panustama nii oma töötajate kui õppijate arengusse ja pädevuse tõstmisesse ning selle Erasmus+ perioodi lõpuni ongi neile asutustele õpirände toetus garanteeritud.
Kvaliteetse õpiruumi arendamine ja ennastjuhtiva õppija toetamine
Jüri Gümnaasium sai rahastuse Erasmus+ õprändeprojektile “Kvaliteetse õpiruumi arendamine ja ennastjuhtiva õppija toetamine”. Käesoleva õpirändeprojekti kaudu näeme sisulisi võimalusi, kuidas arendada olulisi valdkondi: kvaliteetse füüsilise ja vaimse õpiruumi loomine ning ennastjuhtiva õppija arendamine ja toetamine.
Kestvus: 1.10.2023 – 31.03.2025
Oleme silmitsi seismas suurte muutustega, kuna 2024. a septembrist muutume gümnaasiumist põhikooliks. Seega on meil fookuses nii õppeprotsesside kui ka füüsilise ja vaimse õpiruumi ümbermõtestamine ja arendus. Meie üheks oluliseks eesmärgiks on kaasaegse ja turvalise õpiruumi loomine nii õpilaste, õpetajate kui ka kõigi koolitöötajate jaoks. Õpiruumi all peame silmas lisaks füüsilisele keskkonnale ka õppimist soodustavat vaimset keskkonda. Lisaks näeme, et meil on vaja täiendavaid teadmisi ja meetodeid, et suunata õpilaste enesejuhtimise, probleemi lahendamise ja eneseanalüüsi oskust. Samuti seda, kuidas erinevaid ainevaldkondasid omavahel lõimida. Selleks on osalejad valinud osalemise õpirännetel, mis arendavad nende aineüleseid kompetentse ning pakuvad uusi kogemusi-praktikaid-meetodeid.
Õpilaskesksete meetodite, õpetajat ennast ja õpilasi toetavate teraapiate õppimine aitab luua turvalise ja õppimist soodustava õppekeskkonna. Kooli tasandil muudatuste kavandamisel ja juurutamisel on oluline eestvedajate oskus mõelda „kastist välja“ ning samas luua ühtne tervik olemasolevast ja uuest struktuurist. Õpirände põhifookused tulenevad Jüri Gümnaasiumi arengukavast.
Projekti tegevused
Koolituste baasilt valmis meetodite kogumik, mida saad näha SIIN.
Järgnevalt lühikokkuvõtted toimunud õpirännetest.
Smart Teachers Play More!
Klassiõpetajad Heidy ja Kristin, tehnoloogiaõpetaja Tiina ja haridustehnoloog Eve osalesid koolitusel “Smart Teachers Play More!”
Nad kirjeldavad oma kogemust järgnevalt – koolitajad olid ette valmistanud suure hulga mänge, mida ühiselt läbi mängisime. Peale mängu jagasime kogemusi, kuidas me neid oma riigis ja koolis kasutaksime.
Koolituselt õppisime:
- mängulise õppe põhimõtteid ja meetodeid;
- kuidas integreerida mängulisi elemente õppetöösse, tõhustades seeläbi õpilaste kaasatust;
- kujundama inspireerivat õpikeskkonda, mis soodustab õpilaste loovust ja koostööd;
- märkama õpilaste individuaalseid vajadusi ja kuidas kohandada õpetamisviisi vastavalt.
Antud koolituskogemus andis meile:
- keelepraktikat (inglise keel);
- aktiivse koostöökogemuse kolleegidega;
- uusi teadmisi erinevate kultuuride eripärade ja õpetamismeetodite kohta;
- teadmisi Islandi koolisüsteemi võimaluste ja eripärade kohta;
- uusi metoodilisi teadmisi ja ka vana uuestisünd praktiliste kogemuste kaudu.
Teach with a Twist! Motivate your Students with Creative Teaching Strategies
Inglise keele õpetaja Kadi ning ajaloo- ja ühiskonna õpetaja Kristi osalesid koolitusel “Teach with a Twist! Motivate your Students with Creative Teaching Strategies”
Kadi ja Kristi kirjeldavad oma kogemust järgnevalt.
Õppisime loomingulise mõtlemise olulisuse kohta, katsetades ise läbi erinevaid loomingulisi ja kunstilisi ülesandeid. Pärast iga tegevuse läbi proovimist arutlesime ühiselt, kuidas igaüks meist saaks oma ainetunniga neid siduda. Kristi tunneb, et tal arenes selle nädala jooksul inglise keele oskus. Meil mõlemal oli põnev tutvuda teiste riikide õpetajatega ja saada ka aimu nende koduriikide haridussüsteemidest. Kadi jaoks oli eriti huvitav kuulda, kuidas matemaatika- ja füüsikaõpetajad plaanisid läbivõetud meetodeid oma tundides kasutusele võtta. Arenes ka meie kohanemisvõime ja paindlikkus, tehes koostööd ja grupitöid teiste riikide õpetajatega.
Tegelesime täpsemalt järgmiste teemadega:
- Motivatsioon: kuidas motiveerida õpilasi probleemi lahendamise ja loomingulise mõtlemisega seotud ülesannetega;
- Loomingulisus ja loominguline mõtlemine: kuidas see erineb kunstiandest;
- Visuaalne mõtlemine: kuidas kaasata õpilasi visuaalse mõtlemise meetoditega;
- Kunstiline mõtlemine (artful thinking): kuidas siduda kunstiline mõtlemine õppeprotsessiga;
- Kriitiline mõtlemine: allikakriitilisus, otsuste tegemine ja kuidas seda toetada kunstiliste tegevustega;
- Õpilase-kesksed harjutused ja tegevused;
- Äpid/veebilehed õpilaste loomingulisuse ja kaasatuse suurendamiseks.
21st century skills – green label schools
Erasmus+ strateegiline koolidevaheline koostööprojekt “21st century skills – green label schools”
Kestvus: 2020/2021. kuni 2022/2023. õppeaasta
Sihtgrupp 9.-11. klassid
Projekti partnerkoolid olid järgmistest riikidest: Soome (peakoordinaator), Saksamaa, Holland, Island.
Õpilasvahetused toimuvad kõikide partnerite juures. Igal õpilasvahetusel osales meie koolist 2 õpetajat ja 4 õpilast. Õpilasvahetuste raames elasid õpilased peredes.
Projektimeeskond Jüri Gümnaasiumist, kes õpilastega tegevusi ellu viisid: Nele Pilman, Sirle Reinholm, Kristi Mänd, Kersti Kaldmäe, Kadi Viigi, Nele Marrandi, Kriste Kald, Kristel Kook-Aljas.
Projekti raames viiakse koostöös partnerkoolidega läbi erinevaid tegevusi, mis toetavad õpilaste 21. sajandi oskuste kujunemist – fokusseeritakse järgmiseid teemasid:
Digikompetents;
Keskkonnateadlikkus;
Kriitiline mõtlemine ja probleemilahendamine;
Loovus ja innovatsioon;
Enesejuhtimine ja heaolu
Õpetajad juhendavad tegevusi ja valivaid meetodeid teemakäsitlusi järgmistest märksõnadest lähtuvalt: loovus, STEM lähenemised, koostöö, suhtlemine
Projekti väljundid/-tulemused:
25 kogukonna uuringut (5 LTT kohta)
25 kogukonna küsitluse ettekannet
5 püsipaigaldist
25 rohelise sildi plakatit
25 ekskursioonivideot
5 töötuba õpetajatelel
5 töötuba töövarjutamisest
5 Blogi
5 rohelise märgise akrediteerimistunnistust
5 rohelist silti
Erasmus+ õpiränne “Õpilaskeskne kool”
Jüri Gümnaasiumi Erasmus+ õpirändeprojekt „Õpilaskeskne kool” mida viiakse ellu 2020/2021. õppeaastal ja 2021/2022. õppeaastal toetab õpilaskeskse ja õpilase arengut toetava koolikeskkonna loomist. Käesoleva projektiga soovitakse kompleksselt arendada järgmisi olulisi teemavaldkondi, mis on sõnastatud ka Jüri Gümnaasiumi arengukava tegevuskavas ning mille põhifookuseks on õpilaskesksus: õppekorralduse areng; õpetaja kui
eestvedaja ja juht; lähtumine õppijast, tema õpivõimest, õpioskustest; lõiming ja koostöö õppetöös (LAK-õppe
põhimõtetest lähtumine erinevates ainetundides, IKT võimaluste laiendamine, rakendamine).
Jüri Gümnaasiumis on 167 töötajat, nendest 123 on õpetajad. Organisatsioonikultuuri mõjutamiseks moodustati nendest
15-liikmeline projektimeeskond, kuhu kuuluvad õpetajad, tugispetsialistid ja juhtkonnaliikmed kõikidest õppetöö
põhivaldkondadest (klassiõpetus, põhikool, gümnaasium).
Projektimeeskonnast kaks õpetajat õpirändavad töövarjudena ning ülejäänud osalevad täiendkoolitustel erinevates Euroopa riikides.
Õpirännetel omandatut rakendatakse õpikogukondades. Projektimeeskonna liikmed on õpikogukondade eestvedajad
ning õpikogukondadega saavad liituda kõik organisatsiooni töötajad.
Õpikogukondades tutvustatakse kogetut; kavandatakse, mida ja kuidas rakendada organisatsioonis ning toimib mõtestatud refleksioon.
Projekti tegevused on elluviidud ja projekt on lõpetatud.
Encouraging Europe through culture and commerce
2018-2020 osaleb Jüri Gümnaasium rahvusvahelises Erasmus+ koolidevahelises strateegilises koostööprojektis, mis kannab nime “Encouraging Europe Through Culture and Commerce”
Meie partneriteks on koolid Bulgaariast, Horvaatiast, Prantsusmaalt ja Saksamaalt.
Projektitegevuses osalevad gümnaasiumisastme õpilased ja õpetajad.
Projektil on positiivne mõju nii otseselt kui kaudselt projekti kaasatud inimestele:
- suurenenud on initsiatiiv ja ettevõtlikkus;
- arenenud on digipädevused;
- laienenud on teadlikkus ja arusaamad kultuurilistest ja keelelistest erinevustest;
- laienenud on teadmine kultuuripärandist ja selle säilitamise vajalikkusest;
- suurenenud on kompetentsused võõrkeeles;
- positiivsem suhtumine Euroopa kodanlikkuse ja väärtuste suhtes;
- nähakse end Euroopa kodanikuna;
- suurenenud on võimalused professionaalseks arenguks:
- arenenud on juhtimisoskused;
- suurenenud on motivatsioon ja rahulolu igapäeva tööga.
Environ-MENTAL Awarenes Across Europe
2017 – 2020 osales Jüri Gümnaasium rahvusvahelises projektis, mis kannab nime Environ-MENTAL Awarenes Across Europe.
Meie partneriteks olid koolid Hollandist, Hispaaniast, Itaaliast ja Rumeeniast.
Projektitegevustes osalesid õpilased ja õpetajad põhikoolist (sh klassiõpetus).
Õpilased ja õpetajad osalesid projektitegevustes, mis olid seotud põhiliselt viie valdkonnaga:
- taaskasutus ja prügi sorteerimine;
- elektri ja vee tarbimine;
- kohalikud tooted;
- kohalik transport;
- looduskaitsealad.