2020-2022 Erasmus+õpiränne “Õpilaskeskne kool”

Kestvus: 2020/2021 – 2021/2022
Jüri Gümnaasiumi Erasmus+ õpirändeprojekt „Õpilaskeskne kool” toetab õpilaskeskse ja õpilase arengut toetava koolikeskkonna loomist. Käesoleva projektiga soovitakse kompleksselt arendada järgmisi olulisi teemavaldkondi, mis on sõnastatud ka Jüri Gümnaasiumi arengukava tegevuskavas ning mille põhifookuseks on õpilaskesksus: õppekorralduse areng; õpetaja kui
- eestvedaja ja juht;
- lähtumine õppijast, tema õpivõimest, õpioskustest;
- lõiming ja koostöö õppetöös (LAK-õppepõhimõtetest lähtumine erinevates ainetundides, IKT võimaluste laiendamine, rakendamine).
- Jüri Gümnaasiumis on 167 töötajat, nendest 123 on õpetajad. Organisatsioonikultuuri mõjutamiseks moodustati nendest
- 15-liikmeline projektimeeskond, kuhu kuuluvad õpetajad, tugispetsialistid ja juhtkonnaliikmed kõikidest õppetöö
- põhivaldkondadest (klassiõpetus, põhikool, gümnaasium).
- Projektimeeskonnast kaks õpetajat õpirändavad töövarjudena ning ülejäänud osalevad täiendkoolitustel erinevates Euroopa riikides.
- Õpirännetel omandatut rakendatakse õpikogukondades. Projektimeeskonna liikmed on õpikogukondade eestvedajad
- ning õpikogukondadega saavad liituda kõik organisatsiooni töötajad.
- Õpikogukondades tutvustatakse kogetut; kavandatakse, mida ja kuidas rakendada organisatsioonis ning toimib mõtestatud refleksioon.
Projekti tegevused on elluviidud ja projekt on lõpetatud.
Projekti tegevused
Koolituste baasilt järgnevalt lühikokkuvõtted toimunud õpirännetest.
Encouraging Europe through culture and commerce
2018-2020 osaleb Jüri Gümnaasium rahvusvahelises Erasmus+ koolidevahelises strateegilises koostööprojektis, mis kannab nime “Encouraging Europe Through Culture and Commerce”
Meie partneriteks on koolid Bulgaariast, Horvaatiast, Prantsusmaalt ja Saksamaalt. Projektitegevuses osalevad gümnaasiumisastme õpilased ja õpetajad. Projektil on positiivne mõju nii otseselt kui kaudselt projekti kaasatud inimestele:
- suurenenud on initsiatiiv ja ettevõtlikkus;
- arenenud on digipädevused;
- laienenud on teadlikkus ja arusaamad kultuurilistest ja keelelistest erinevustest;
- laienenud on teadmine kultuuripärandist ja selle säilitamise vajalikkusest;
- suurenenud on kompetentsused võõrkeeles;
- positiivsem suhtumine Euroopa kodanlikkuse ja väärtuste suhtes;
- nähakse end Euroopa kodanikuna;
- suurenenud on võimalused professionaalseks arenguks:
- arenenud on juhtimisoskused;
- suurenenud on motivatsioon ja rahulolu igapäeva tööga.
Environ-MENTAL Awarenes Across Europe
2017 – 2020 osales Jüri Gümnaasium rahvusvahelises projektis, mis kannab nime Environ-MENTAL Awarenes Across Europe.
Meie partneriteks olid koolid Hollandist, Hispaaniast, Itaaliast ja Rumeeniast. Projektitegevustes osalesid õpilased ja õpetajad põhikoolist (sh klassiõpetus). Õpilased ja õpetajad osalesid projektitegevustes, mis olid seotud põhiliselt viie valdkonnaga:
- taaskasutus ja prügi sorteerimine;
- elektri ja vee tarbimine;
- kohalikud tooted;
- kohalik transport;
- looduskaitsealad.